• uk
    • ru

ПРО МАРІЮ МОНТЕССОРІ

Марiя Монтессорi

Марія Монтессорі – видатний італійський педагог, лікар і філософ, автор педагогічної системи, за­сно­ваної на ідеї вільного виховання дитини.

Марія Монтессорі в 1896 р. отримала диплом лікаря, ставши однією з перших в Італії жінок-лікарів. Пізніше вона очолила інститут, в якому вивчалися проблеми дітей з розумовими патологіями, працюючи в якому показала що проблема цих дітей є не стільки медичною, скільки освітньої проблемою. Незалежні екзаменатори встановили, що підопічні Марії Монтессорі, що навчалися за її методиками, перевершують здорових дітей в навичках письма, рахунку і читання. Це говорило наскільки неефективно побудовано традиційне навчання здорових дітей. Результатом цього усвідомлення стало бажання Марії Монтессорі почати працювати зі здо­ровими дітьми і розробляти власну навчальну мето­дику.

Перша «школа Монтессорі» була відкрита 6 січня 1907 р. в Римі. Методи, засновані на досвіді роботи в цій школі, були згодом успішно розвинені і залишаються популярними в багатьох країнах світу.

Одним із свідчень міжнародного визнання Марії Монтессорі стало рішення ЮНЕСКО в 1988 р., що стосується всього чотирьох педагогів, що визначили спосіб педагогічного мислення в XX столітті: американця Джона Дьюї, німця Георга Кершенштейнера, італійки Марії Мон­тес­сорі і україн­ського педагога Антона Макаренка.

19 ЗАПОВІДЕЙ МАРІЇ МОНТЕССОРІ ДЛЯ БАТЬКІВ

  • 1. Дітей вчить те, що їх оточує.
  • 2. Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати.
  • 3. Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати.
  • 4. Якщо дитині демонструють ворожість – вона вчиться битися.
  • 5. Якщо з дитиною чесні – вона вчиться справедливості.
  • 6. Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути боязливою.
  • 7. Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити.
  • 8. Якщо дитину часто ганьблять – вона вчиться відчувати себе винуватою.
  • 9. Якщо дитину часто схвалюють – вона вчиться добре до себе ставитися.
  • 10. Якщо до дитини часто бувають поблажливі – вона вчиться бути терплячою.
  • 11. Якщо дитину часто підбадьорюють – вона набуває впевненості в собі.
  • 12. Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною – вона вчиться знаходити в цьому світі любов.
  • 13. Не кажіть погано про дитину – ні при неї, ні без неї.
  • 14. Концентруйтеся на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця.
  • 15. Завжди прислуховувайтесь і відповідайте дитині, яка звертається до вас.
  • 16. Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її.
  • 17. Будьте готові допомогти дитині, яка знаходиться в пошуку, і будьте непомітним для тієї дитини, яка вже все знайшла.
  • 18. Допомагайте дитині освоювати не освоєне раніше. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю, тишею і любов’ю.
  • 19. В поводженні з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер – пропонуйте їй краще, що є в вас самих.
X

ПОВIДОМЛЕННЯ ДЛЯ ДРУГА

Заказать пробный урок - UA

  • ЗАМОВТЕ ПРОБНИЙ УРОК