Сьогодні у світі нараховується декілька тисяч шкіл Монтессорі, а з 1929 року активно діє “Міжнародна Монтессорі – асоціація”. Незважаючи на поширення методики Марії Монтессорі в загальноестетичному вихованні, ще недостатнім є використання її принципів у музичному навчанні та школах мистецтв України.
Багато Монтессорі-шкіл доповнюють середовище, що оточує дитину, такими зонами, як музична, образотворчого мистецтва і танців, роботи по дереву, іноземної мови, що сприяють подальшому збагаченню загального розвитку дитини.
Поряд з діяльністю музичних та хореографічних шкіл, за методикою Монтессорі працюють також класи образотворчого мистецтва. Навчання в таких художніх класах “Монтессорі центру” ведеться за багатьма образотворчими техніками та напрямами; всі студії обладнані медіа – технологіями, а студії мультиплікації – потужною технікою.
Основним рушієм мотивації дитини, інструментом стимулювання роботи над власним твором мистецтва в “Монтессорі центрі” є особиста онлайн-галерея дитячих малюнків, яка була сформована на програмному забезпеченні компанії Google – Google Open Gallery. Унікальність Google Open Gallery полягає в тому, що вона, зокрема, відображає арт-об’єкти в найвищій якості, що дозволяє розглянути навіть найдрібніші деталі робіт. На даній платформі було представлено проекти більше 20 країн світу. Розвивати пілотну версію проекту отримали лише невелика кількість організацій п’яти континентів. З них тільки Міжнародна школа мистецтв «Монтессорі центр» ще у 2014 р. представила на світовій арені напрямок дитячої творчості.
“Ланцюжок мотивації” навчання образотворчому мистецтву в “Монтессорі центрі” складається з таких заходів:
- урок малювання,
- малюнок,
- сканер,
- онлайн – галерея,
- нагородження конкурсу малюнків “ChildOpenArt”,
- Всеукраїнський відкритий конкурс образотворчого мистецтва #МИСТЕЦТВО.
В рамках цих змагань імплементовано принцип Марії Монтессорі щодо стимулювання тяги до самонавчання і саморозвитку засобами мистецтва.
В результаті колективної роботи, учні студії мультиплікації випустили декілька дисків з більше, ніж 20 мультфільмами власного виробництва та завантажили на власний канал YouTube. Учні власноруч створюють декорації, працюють над сюжетом мультфільму, розподіляють та озвучують ролі – і все це відбувається суто в командній роботі: старші навчають молодших, йде взаємодія між авторами сюжету та художниками – мультиплікаторами. Адже, на думку українського вченого В. Шульгіної, за методикою Монтессорі “спочатку важливо створити певне середовище, яке сприяло б саморозвитку дитини, в тому числі й художньому”.
Надзвичайно важливою складовою роботи “Монтессорі центру” є робота з батьками. Монтессорі-програма ставить в центр своєї роботи дитину, тому і сім’я як середовище її проживання виявляється важливою складовою цієї роботи. Інколи батьки виявляються залучені в роботу дітей: уроки сімейної творчості проходять дуже ефективно, саме такі заняття мотивують, об’єднують спільною метою, розкріпачують і вчать довіряти один одному.*
*Rosenko A.M. The Concept of Author’s Art School International “Montessori Center”: the European Vector // Вісник НАКККіМ. № 3. 2017. Київ: НАКККіМ. С. 80 – 84