Що нам дають уроки фортепіано

Що нам дають уроки фортепіано

Чи знаєте ви, що фундамент ясної свідомості і нестандартного мислення дитина здобуває не через новенький смартфон, а біля старенького фортепіано?.. Займаючись музикою на улюбленому інструменті, вона не тільки пробуджує «сплячі» частини нашого мозку, але і розвиває особистість з усіх боків – духовно, емоційно, інтелектуально.

У нашій країні музичний розвиток має дещо аматорський характер. Незважаючи на величезну кількість різних шкіл і курсів, вивчення фортепіано найчастіше сприймається як розвага, віддушина, приємне хобі. А ось, наприклад, в Японії – в самій технічно продвинутій країні світу – музика вивчається дуже глибоко і вже в початковій школі є одним з основних предметів.

ЧОМУ ВИБИРАЮТЬ ФОРТЕПІАНО

Фортепіано – це єдиний в світі інструмент-оркестр. Він відрізняється унікальним тональним діапазоном, який охоплює повний спектр звучання всіх оркестрових інструментів – від дуже низьких до найвищих звукових вібрацій. Фортепіано справедливо вважається досить складним для вивчення, так як задіює обидві руки відразу, змушуючи їх одночасно виконувати різні дії. Як правило, у людини добре працює тільки одна рука і, відповідно, активно розвивається одна мозкова півкуля. Піаніст, який “змушує” слабшу руку трудитися нарівні з сильною, стимулює діяльність менш розвиненої півкулі. В результаті, нейронні сигнали розподіляються рівномірно і мозок працює більш злагоджено, цілісно, ​​синхронно. Можливо, саме тому серед музикантів (особливо серед піаністів!) найлегше знайти людей, які вміють виконувати кілька різних завдань одночасно. Згадаймо старого-доброго Альберта Ейнштейна… Творець теорії відносності грав не тільки на скрипці, а й чудово володів фортепіано. Разом з мамою і сестрою він із захватом грав в чотири руки, регулярно складав варіації і імпровізував. У 1915 році Ейнштейн написав листа своєму 11-річному синові, в якому настійно просив його якомога більше “грати на фортепіано, навіть якщо вчитель не призначає заняття…”

МУЗИКА І ІНТЕЛЕКТ – ДВІ СТОРОНИ ОДНІЄЇ МЕДАЛІ

Робота з фортепіано вимагає високого рівня концентрації, повної зосередженості на процесі гри. Можливо, тому останнім часом багато всесвітньо відомих компаній почали “полювати” за співробітниками з музичною освітою. Напевно, це пов’язано і з результатами численних наукових досліджень, які чітко показують, що в процесі навчання тонкощам музики закладається фундамент нестандартного мислення. Під час роботи над музичним матеріалом стимулюються різні частини мозку, якому доводиться давати тілу досить складні команди, наприклад:

  • грати двома руками відразу і в той же час читати ноти;
  • змушувати кожну руку одночасно грати різні музичні фрагменти.

Потужний когнітивний розвиток.

В Амстердамському вільному університеті провели досить тривалі дослідження впливу музичних занять на пізнавальні навички. У ньому взяли участь 147 дітей з різних голландських шкіл. До їх основної шкільної програми додали музичні заняття. Через 2,5 року вчені провели детальний аналіз результатів такого навчання. Вони виявили, що діти, які регулярно займалися музикою, почали вчитися набагато краще за своїх однолітків. Вони стали більш організованими, краще запам’ятовували і відтворювали інформацію. Ще одне дослідження було проведено в Монреальському університеті Макгілла. Вчені тестували дітей, які відвідували уроки фортепіано більше 3 років, і виявили, що вони процвітають у вирішенні фізико-математичних задач і більш успішно проходять тести когнітивного розвитку. Відомий канадський композитор і професор психології Гленн Шелленберг протягом року тестував 4 групи першокласників. У першій діти вчилися грати на фортепіано, в другій – навчалися співу, в третій – відвідували уроки акторської майстерності, в четвертій – не мали ніяких творчих занять. В кінці року в кожній групі вимірювався рівень IQ, і виявилося, що найнижчий показник був в групі, яка не займалася творчістю, а найвищий – серед тих, хто вивчає музику і вокал.

Здатність до вивчення іноземних мов

Є інформація, що музичним дітям набагато легше дається вивчення іноземних мов. І це логічно, адже музика розвиває 2 важливих для поліглотів якості – пам’ять і слух. Зони мозку, які відповідають за мову і обробку музики, знаходяться дуже близько. Той, кому вдалося розібратися в складних хитросплетіннях нот, без проблем впорається з будь-якою лексикою. І якщо ваша дитина в своєму ніжному віці відтворює на слух мелодію і відрізняє тони від півтонів, то вона легко вловить будь-які звуки і інтонації іноземної мови.

Якщо у вас залишилася хоча б одна причина не водити дитину на заняття по фортепіано, поділіться нею, будь ласка. Якщо немає – звільняйте місце для інструменту і записуйтеся на пробний урок!

Замовити пробний урок

X